Sunday, 22/10/2017 | 7:10 UTC+2

Enkele nuttige wandeltips voor jong en oud!

Volgens heel wat deskundigen is wandelen de ideale sport om op een gezonde en ontspannen manier de conditie te verbeteren, zonder dat je een groot risico loopt op blessures. Vooral tijdens de zomermaanden is wandelen bij heel wat mensen opnieuw één van de favoriete hobby’s. Toch moet je vooraleer je een wandeltocht start enkele tips in het achterhoofd houden zodat je tijdens je wandeltocht geen last krijgt van blessures en zodat het toch allemaal gezond blijft, wat uiteraard de bedoeling is van een wandeltocht.

Let op je voeding

Wanneer je gaat wandelen, zal je lichaam veel energie verbruiken. Daarom is het belangrijk om op voorhand goed te eten, zodat je niet met een lege maag gaat wandelen. Voor je gaat wandelen eet je best een maaltijd met koolhydraten en vitaminen. Een bord pasta is hiervan een goed voorbeeld. Ook moet je op voorhand en tijdens je tocht genoeg drinken om uitdroging te voorkomen.

Draag aangepaste kleding

Wie zich tijdens een looptocht niet goed kleed, loopt het risico om blessures op te lopen. Vooral de schoenen waarmee je gaat lopen zijn zeer belangrijk. Ga zeker geen lange tocht lopen wanneer je schoenen net nieuw zijn en je ze dus nog nooit gedragen hebt. Heel belangrijk is dat de schoenen waar je mee gaat lopen voldoende ingelopen zijn en dus soepel en gemakkelijk aanvoelen. Naast de schoenen zijn de sokken ook zeer belangrijk. Wanneer je gaat lopen met slechte sokken kun je snel blaren oplopen waardoor je misschien wel vroegtijdig je looptocht moet stoppen.

Train op voorhand

Maar het allerbelangrijkste is uiteraard je eigen conditie. Ga niet zomaar lopen, als je nog nooit echt gaan lopen bent. Zorg er eerst voor dat je zelf weet dat je lichaam helemaal in orde is en dat je dus helemaal klaar bent om te gaan lopen. Wat extra training tussendoor kan zeker ook geen kwaad. Op die manier zal je tijdens je looptochten veel minder last ondervinden.

PLAATS EEN REACTIE

Uw email wordt niet gepubliceerd. *

Alle rechten voorbehouden - Pallieteren.be